~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

IKLAN SEBENTAR

Monday, July 18, 2011

KRU RECORD....!!!!!!

Minggu lepas, 12 Julai Selasa
Aku berkesempatan untuk melawat 
STUDIO KRU RECORD di CYBERJAYA.
KRU merupakan salah satu Kumpulan yang boleh aku katakan
satu kumpulan yang aku Minati sewaktu dizaman Remaja dulu.
Lagu lagunya juga masih aku ingati
antaranya
Awas, Oh la la , apa saja dan banyak lagi..
So bila diberi peluang untuk melawat Studionya aku rasa macam teruja sedikit.
Iyalah,
KRU merupakan salah satu kumpulan adik beradik
yang terdiri dari
Norman, Yusri da Adry...
Disamping itu juga Kru merupakan Ikon yang besar dadalam industri Muzik / seni di Malaysia.
Setiap lagu ciptaannya pasti MELETOP.
Dan setiap Artis yang bernaung di bawah label KRU
pasti juga akan popular.
Setibanya kami di studio KRU
kami disambut oleh abang long (Norman)
Norman merupakan CEO Kru Record.
Kami diberi sedikit Info tentang KRU record.
Sungguh teruja mendengar penerangan dari KRU dan rasa sedikit bangga
bila ada anak melayu yang begitu gigih untuk membina
"EMPAYAR KRU"
Syabas....!!!!
Setelah mendegar serba ringkas taklimat dari KRU,
kami dibawa untuk melihat Studio dan bagaimana KRU Record
menghasilkan hasil kerja seni mereka.
selain menerbitkan Album Kru juga ada menerbitkan Drama dan Filem.
dan disinilah segala proses suntingan di jalankan.
Ini pula adalah
salah satu STUDIO yang terbesar di Malaysia.
Sememangnya aku kagum dengan
Kesungguhan, usaha, kebolehan dan kegigihan serta impian KRU Record.
Disini pula tempat untuk mengedit dan mewarna filem.
Dan paling bestnya
ada sedikit tayangan filem
P.Ramlee yang HITAM PUTIH telah diwarnakan.
Seronok sangat aku tengok.
Aku sedikit bangga.
Bangga dengan TRIO 3 beradik ini.
Anak melayu yang mempunyai Bakat tersendiri.
memang tak perlu disangkal lagi
sesungguhnya KRU sememangnya layak dijadikan
IKON & IDOLA untuk anak melayu.
Syabas sekali lagi...

3 comments:

Nazri Razra said...

Deme ni dah daftar 2 company ngan aku neh... bila nak panggil aku jadi pelakon a.k.a pak pacak dalam citer deme neh?

rencah kehidupan said...

Nanti nanti dia panggil ko berlakon...
tapi tak ada bayaran...
lepas tu tak sampai 1 minit pertama Watak ko dah mati kena bom....!!!!

saLLy sWeeT said...

wah ko kan adan... ko tak odition ke? leh jadik artis KRU... hahha