~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

There was an error in this gadget

IKLAN SEBENTAR

Friday, April 13, 2012

GEMPA BUMI + TSUNAMI

Berpeluh, Lemah satu badan, Cemas, berdebar
Bila tengah tengah duduk tengok TV tetiba terasa gegaran.
TV yang tengah di tengok pun terpadam,
Kipas tengah berpusing jatuh kelantai,
Nasib baik tak jatuh atas adando.
Bila tengok keluar melalui tingkap rumah,
tengok orang ramai dah berpusu pusu bertempiaran menyelamatkan diri.
Adando pun apa lagi, entah lari ikut tingkap atau pun pintu,
adando tak perasan. tapi yang pasti, entah macam mana adando boleh berada di pantai pula.
Mula mula laut OK aje, tetiba semua orang lari tak tentu hala
sambil jerit jerit
Lari...lari...lari.....Tsunami...
Adando terpingga pingga...
sambil melihat ke arah laut, memang nampak ngan jelas
Ombak yang memang besar tengah menuju kearah pantai..
Adando pun lintang pukang selamatkan diri,
tapi tak tahu nak lari kemana
sebab nak lari ke Darat ada gempa bumi
sedangkan laut pula ada tsunami...
Masa inilah adando rasa,
nak meraung raung....
tapi nasib baiklah boleh lari atas bukit
tapi tak taulah bukit apa.
Yang pasti adando selamat.
tetiba wife adando kata
"Bang....Bangun..Tolong buat susu Eryna...!!!"
Peeehhh....
Mimpi rupanya...!!!!
Tapi suasana tu memang membuatkan adando rasa takut sangat,
Agaknya sebeginilah rasanya mangsa mangsa yang mengalamainya sendiri.
Syukur...Al-hamdulillah...
kita tak pernah merasai semuanya.
kepada mangsa gempa bumi di aceh
Semoga semuanya akan dilindungi oleh Allah.

6 comments:

Anum said...

anum doakan agar semuanya akan kembali tenang

KhaiRin : anies said...

berdoa agr semuanya selamat aminnn

RULZA said...

memang rasa takut, takutnya jika Allah sedang murka....:(

HAri saya dgr di berita 5 orang meninggal sebab kena serangan jantung semasa gempa..

RULZA said...

memang rasa takut, takutnya jika Allah sedang murka....:(

HAri saya dgr di berita 5 orang meninggal sebab kena serangan jantung semasa gempa..

..::..aRe-Na..::.. said...

laa,mimpi ghupernya....laju jek baca tadik hehehe..sama2 la kita bdoa smg kita sume dibawah plindungannya..dan x lupa jgk buat sedara2 disana...

Nazri Razra said...

Lain macam je gempa ko ni. Hehejje