~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

There was an error in this gadget

IKLAN SEBENTAR

Friday, April 13, 2012

APALAH NAK KECOH......

Terpanggil juga untuk Adando membebel tentang pertikaian kemenangan
 Aktor Aaron Aziz oleh Pelakon drama bersiri Sembilu Zed Zaidi.
Aaron yang memenangi 2 Anugerah pada malam itu
Anugerah pelakon Filem lelaki popular
dan
Anugerah Artis paling popular.
TANIAH
Aaron Aziz.
Ini adalah rezeki Aaron Aziz.
Sememangnya ramai yang tahu bahawa Aaron adalah warga Singapura.
menjejakan kaki kemalaysia untuk mencari rezeki.
dan disini (Malaysia) terdapat  Rezeki untuk dia.
Mungkin Allah telah menetapkan rezekinya disini.
Ramai yang terpaksa meninggalkan negara sendiri
berhijrah ke negara orang dan "LUCK"  di negara Orang bukan di negara sendiri.
Sebegitulah juga Aaron Aziz.
Dan kemenanganya Aaron Aziz pada ABPBH adalah undian dari Rakyat Malaysia.
Bukannya SMS seperti sesetengah program realiti yang meminta penonton mengundi melalui SMS
seperti penonton di Brunai dan Singapura,
KALAULAH
ABPBH meminta undian SMS dari penonton COMFIRM juga Aaron Aziz akan menang
atas Undian dari peminatnya di Singapura.

Namun apa yang adando rasakan.
Ketidakpuashatian Zed Zaidi atas kemenagan Aaron Aziz.
 Zed Zaidi yang juga merupakan Timbalan Presiden Seniman.
meluahkan perasaan ‘kesal’ ke atas kemenangan Aaron Aziz di laman Twitternya yang bebunyi,
 ”AKU LEBIH BERBANGGA KALAU RAKYAT MALAYSIA YANG MENANG!!! Terima kasih rakyat Malaysia kerana mengalakan artis luar merosakan industri seni!”…

Adando tak faham
apa yang dimaksudkan dengan kehadiran artis luar merosakankan industri seni.
Adakah sebelum ini artis luar yang datang ke malaysia merosakan industri seni malaysia..??
Mungkin
Zed Zaidi takut akan periuk nasi dia kan sedikit terjejas dengan kebanjiran artis dari luar.


Dalam Program TV yang terbaru
 di Channel Astro 104 setiap Sabtu
Rancangan MANIA
mengundang pemuzik AHMAD DHANI
untuk menjadi pembimbing untuk artis dibawah empayarnya.
Dari negara mana asalnya Ahmad Dhani ini..???
Kenapa Zed Zaidi tak kata pula kehadiran Ahmad Dhani merosakkan seni Malaysia..??
Kalau Ahmad Dhani ini merosakan industri Seni kenapa diundang untuk menjadi empayar membimbing artis malaysia.
Bahkan ramai artis Malaysia sendiri berminat untuk mendapat khidmat / lagu dari Ahmad Dhani.
Kenapa ambil Ahmad Dhani membuka empayar..??
sudah tak ada ke PEMUZIK Malaysia selain Datuk M.Nasir dan Aubrey Suwito.


Selain itu kenapa tidak membangkang tentang penganugerahan pingat terhadap
Shah Rukh Khan sehingga membawa gelaran Datuk. 
Seandainya artis luar ini merosakan industri seni
KENAPA HARUS
dianugerahkan pangkat Datuk.

Kemenangan Aaron Aziz sebenarnya adalah satu tamparan bagi pelakon pelakon Malaysia
untuk bersaing dengan lebih sihat lagi.
Penonton sekarang lebih bijak menilai,
BAKAT adalah diutamakan.
Paras rupa adalah bonus sahaja.
sebab itu
ada Program realiti di TV 3
 "VOKAL BUKAN SEKADAR RUPA"
Bah kan
Program realiti "KILAUAN EMAS" pun dapat sambutan.





3 comments:

Ayesha Ramlee said...

hai dan maaf kalau msj AR terkasar ke :)

ade betulnya kata ZZ 2, sebab artis lua artis kita susah nak cari makan. bak kata ani mayuni..

sepatutnya anugerah ni kena buka satu nama lain, maybe "artis luar terpemes"

dan pasal dato' SRK, dulu ada jugak isu ni di bangkit kan... dia tetap dapat dato 2,tapi bagusnya dia sebab tak pulak bangga2 dengan pangkat dia,relax je tgk dia. tak mcm separuh org kita yang dapat gelaran.

ahmad dani pulak, dorg tak bising pasal dia mengajar artis kita kot, kita untung ma, tu yang tak bising.. tgk mcm AF dulu. kata nak amik dia jd pengetua, hah kan kecoh sedunia..

Nazri Razra said...

Dia marah le sb dia tak menang dan tak encem cam Aron apataj lagi Abe. Biasa la tu. Cukup menang kat Kelantan dah le.

Nazayiena said...

Minat jugak dgn Aaron Aziz...