~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

IKLAN SEBENTAR

Tuesday, May 24, 2011

BALIK KE KEDAH ( 4 ) ( MEE UDANG )

Hari ini 18 Mei..
Dah habis cuti aku & my wife..
So time untuk balik ke Kuala Lumpur coz esok dah start kerja..
Aduhai...MALASNYA....!!!!!
OTW balik Kuala Lumpur,
Singgah sekejap dirumah adik aku di Taiping Perak.
Biasalah kalau dah singgah Taiping ni mesti pekena MEE UDANG.
Adik aku bawa pi makan di PORT WELD
atau nama melayunya KUALA SEPETANG.
Makan MEE UDANG di gerai SALLEH STALL.
Salleh Stall ini adalah orang yang pertama berniaga Mee Udang di Port Weld ni,
Dari tahun 1956 lagi..
Aku pun belum lahir, MALAYSIA pun tak merdeka lagi tahun tu...

Tengok gelagat Aidid..
Kalau bergambar sure mesti buat aksi aksi ngada ngadanya..!!

Inilah adik aku.
Atam @ nama sebenarnya Rosmah nama manjanya NANI.

Anak buah aku..
Anak sulong Atam..
Fakhrul

Yang ini takkan tak kenal...
Anak anak kesayangan aku ni..
yang ini MEE GORENG UDANG...
Meleleh air liur tengoknya..
Rasanya sangat sedap...!!!

Ini MEE UDANG...
Peeehhh.....Kecur ayak liur...!!!
Yang bestnya udang ini masih fresh lagi...!!!
Kalau anda ke Taiping, jangan lupa TRY makan MEE UDANG ini...!!!!
BERBALOI...... BALOI....!!!!!
Selesai makan, aku pun bertolak balik ke Kuala Lumpur...
TQVM Atam atas layanan yang diberi...!!!

No comments: