~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

IKLAN SEBENTAR

Monday, September 19, 2011

PERTANDINGAN......

Entry kali ini,
aku nak cerita tentang pertandingan menghias rumah.
Ini sebenarnya adalah "HOMEWORK"
dari sekolah Q~dess untuk anak dan keluarga.
So
pihak sekolah hanya memberi
Gambar gambar rumah untuk di gunting dan ibupapa perlu membentuk rumah
dan menghiaskan mengikut kretiviti keluarga.
So aku dan my wife perlu mencari idea untuk mencantikkan decoration rumah.
Kerja ini diberi sebelum sambutan hari raya.
dan tarikh lastnya pada 12 September yang lepas.
Pening juga aku & my wife memikirkannya.
Puas juga memerah idea untuk menyiapkan tugasan ini.
Princess E'sya pula setiap hari pulang dari sekolah akan bertanya
"Bila daddy & Mummy nak siapkan rumah kakak ini..??
Kawan kawan kakak dah ada yang hantar...!!!
Biasalah budak budak..
akan rasa tertekan bila kawan2 dah hantar
sedangkan dia punya tak siap siap juga lagi..
Biasalah...
Inikan pertandingan
So aku & wife pun perlulah
membuat yang terbaik untuk Princess Esya.
Kalah Atau Menang
itu bukan ukuran kerana adat bertanding
tapi apa yang penting adalah Qualiti.
disinilah nanti pihak sekolah akan menilai
samaada keluarga pelajar komited atau tidak.
setelah bertungkus lumus
memerah idea.
akhirnya berjaya juga aku & My Wife menyiapkannya.
Habis satu Pekan Sungai Buloh dipusing untuk mencari Meterial.
Dan Akhirnya
v
v
v
v
Inilah hasil kerja aku dan Wife.
Princess Esya juga cukup berpuas hati.
"Daddy & Mummy...
Kawan kakak punya rumah tak ada Rumput dan Pagar pun.."
Esya memberitahu.
Bila rumah dah siap...
Punyalah dia senyum dan cukup berpuas hati...
Kalau tidak muka dia serius aje...
Due date 12 September
dan Aku sendiri yang menghantar rumah ini kesekolahnya.


Keputusan untuk Art & Decoration ini
akan diketahui pada 24 September ini.

No comments: