~ SAHABAT SAHABAT BLOGGER ~

IKLAN SEBENTAR

Monday, June 27, 2011

JANDA BAIK MEMANG TERBAIK...!!!!!

Pehh....!!!!
Lama tak keudara kat sini...!!!
Maklumlah... Aku kerja luar (Out station). Bekerja sambil bercuti / berehat...!!! Di Janda Baik, Pahang...
Mula mula Aku Duty di Cherengin Convition & Spa resort, Janda Baik Pahang untuk TEAMBUILDING group 6 Opis aku..Selepas itu aku ke SERI DINAR traning Centre Duty untuk Kursus Pembantu Am Pejabat aku, Di Janda Baik juga. Kiranya Checkout dari Cherengin Check in pula di Seri Dinar...!!!!
Dari 22 June (Rabu) hingga 24 June (Jumaat) aku di Cherengin.. Petang 24 June (Jumaat) hingga 26 june (Ahad) aku stay pula di Seri Dinar...!!!! REZEKI...!!!!
Selama berada di Janda Baik memang sangat Tenang, Damai dan Nyaman.. Jauh dari Hiruk pikuk kebisingan deruman kenderaan, Persekitaran menghijau... Malam pula Dingin dan kedengaran unggas malam.Pagi dengan kesejukan embun dan kabus...Layanzzzz....!!!! Terasa Segar....
Memang BEST...Memang BEST Sesangat......!!!!! Tapi aku rasa kalau Famili aku bersama pasti Lagi Best tapi apakan daya aku pergi atas urusan kerja...!!!!
Insyaallah... Aku akan bawa Isteri & anak anak aku pula merasai kehidupan didalam sebuah perkampung yang best..!! Aku cadangkan pada mereka yang tak merasai patut mencubanya..!!!

Semalam...
Jam 2.00ptg selepas Check out.. Aku rasa macam sedih sebab terpaksa meninggalkan Janda Baik untuk berangkat pulang ke KL.. Selama 5 hari di Janda Baik, aku rasa bagai telah bersatu dengan alam yang penuh kehijauan disana. PASTI aku akan MERINDUI Kedamaian, Kesegaran udara, Kesejukan, Deruman air sungai yang mengalir dan bunyi Unggas diwaktu malam....!!!

Janda Baik...
Aku pasti akan datang lagi... Kali ini aku akan bawa famili aku...!!!!

1 comment:

SangRatoo said...

bang..kalau ko nak rasa suasana kampong..kat Kg kerdas 3, gombak pun ada jugak..segala ayam dan itek semua ada.. :)